»

Pages

09 February 2012

Oleh kerana MINATku





Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Hari ni aku di ofis.. Keadaan agak sunyi ckit sbb ofismate banyak yang Cuti, MC & CTR so agak busan la..

So aku pn amik la inisiatif tuk menghilangkan perasaan bosan aku nih dgn update entry kali nih..ahahaha..actually sblum nih aku da ade blog da..dsbbkan ada mslh tertntu & aku terpaksa create blog baru atas sbb2 peribadi :) so jgn pelik la if jmpa gambar of cara penulisan yang sama..ahaha

Ok..kembali kpd topik perbincangan.. Aku sebenarnya suka tgk gambar. & walaupun suatu ketika dahulu (*skema*) sblum aku memiliki kamera DSLR aku akan menggunakan kamera handphone ! walaupun x secantik hari nih tp cukup beerti..yela kenangan kn..asal aku g mna je mesti aku capture walaupun sekeping..ahaha pelik tui..

Pastu selepas aku memulakan kerjaya yang tetap so aku berpeluang tuk mendapatkan DSLR.. so tunggu bapak lagi..ahahaha..time tu xsalah aku, aku jd sdikit confius sbb xtaw nk pilih antara NIKON & CANON ! so aku pn refer la member2 aku yang menggunakan DSLR nih la..so dorg suggest NIKON sbb if ada part leh exchange ngan kengkawan..so aku pn tangkap la NIKON D90(*time nih power la*)

Nih kiranya kamera pertamaku la..so aku pn agak teruja..! semakin hari semakin aku mengerti..cewah ayat ! ahahaha..bahawasanya aku lebih cenderung ke arah cara penangkapan or skills yang lebih dikenali sbgai BOKEH !

Bokeh nih kalau mengikut kefahaman aku la kn..org lain aku xtaw la..tp if mengikut kepada kefahaman aku..semasa proses menembak tu kita hanya focus pada part yang kita nk btul2 sharp ! yang selainnya akan menjadi blur & akan membntuk bulat2x..

kjadian bulat2 tu bknnya merosakkan gambar kta, tetapi akan menampakkan kecantikan yang tersndiri serta ketrampilan gambar tersebut ! contohnya seperti gambar diatas :)

disini aku kasi link untuk korang yang masih x bpe faham penjelasan aku ttg Bokeh nih ! http://www.digitalpicturezone.com/digital-pictures/30-fabulous-examples-of-bokeh-photography/..

So korang belek2 la sndiri ye..

Smpai kt sini jea entry aku..

So Jmpe lagi yea !

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Widgets